Cum să vă fabricați propriile pauze norocoase. Antreprenorilor, inclusiv eu, le place să-și spună minciuni despre munca grea. Vă convingeți că astăzi trebuie să vă treziți și să zdrobiți lista pregătita plină de lucruri. Trebuie, ai amânat lucruri. Deveniți productivi, la naiba!
Munca grea este o parte esențială a oricărei povești de succes în afaceri, dar dacă te uiți înapoi la marile momente de cotitură din cariera ta, probabil că îți vei da seama că, la fel ca mine, a fost „norocul” sau un fel de factor X care a făcut cu adevărat diferență.
Fii cu mine, pentru că dacă ți-ai definit viața prin multă muncă, sudoare și lacrimi, această idee nu se va simți bine … inițial. Dar când veți afla cum cei mai de succes antreprenori își creează pauzele norocoase, s-ar putea să vă descurcați.
Cariera mea a fost o serie de puncte de legătură – momente în timp, în care totul sa schimbat brusc și am rachetat mereu la nivelul următor. Schimbarea a venit întotdeauna din afară, am simțito foarte mult ca sincronicitate serendipită și a implicat mulți alți oameni.
Deci, dacă este noroc, cum naiba îl puteți fabrica?
Buna intrebare. Întregul punct al pauzelor norocoase este că nu poți să te îndrepți spre ele. Nu există o listă de sarcini care să conducă direct la ceva miraculos. Înțelegerea motivului pentru care este vorba: de a avea planuri prea fixe, de fapt, vă rănește norocul.
Când blocați un plan de afaceri și respingeți orice abatere de la acesta, forțându-vă să nu vă concentrați pe nimic altceva, împiedicați desfășurarea norocului. Dacă m-aș fi angajat neîncetat la planurile mele de atunci, probabil că aș lucra cu dependenți din Noua Zeelandă, în loc de poziția care o am acum.
Așadar, primul pseudo-pas în producerea propriului noroc este să nu iei planurile (și pe tine însuți) atât de al naibii de serios. În practică, acest lucru înseamnă să rămâi curios și deschis spre alternative. Un antreprenor cu adevărat axat pe laser nu s-ar lăsa să trimită acel e-mail, deoarece nu era o acțiune susținută de „planul de afaceri” la acea vreme. Lipsa mea de concentrare și curiozitatea insaciabilă au făcut loc unei pauze norocoase de proporții epice.
Nu vă grăbiți să respingeți acest sfat.
Mulți oameni cred că fac deja acest lucru; că rămân curioși și deschiși la posibilități. Este mult mai greu de făcut decât pare, mai ales că devii investit psihologic în susținerea „status quo-ului” afacerilor tale și în respectarea planului.
Această tendință de a deveni din ce în ce mai puțin curioși în timp este o epidemie în cultura de afaceri. La cele mai înalte niveluri ale lumii corporative, este The Innovator’s Dilemma; lipsa gândirii laterale care are ca rezultat ca fiecare mare afacere să rămână în urmă, când un neconcurent agil iese din nicăieri pentru a le distruge. Gândiți-vă la Microsoft, concentrându-vă pe cota de piață a PC-urilor și fără a deveni curioși niciodată despre telefoanele mobile.
Deci, ia asta în serios. Cele mai inteligente minți din cele mai inovatoare companii din lume încă se luptă cu acest lucru, așa că nu subestimați provocarea.
Rămâi curios. Fii deschis către periferii, unde oamenii și ideile pot izvorî din nicăieri și pot schimba jocul. Intindeți, interacționați, trimiteți e-mailuri și multe altele. Acordați-vă permisiunea de a nu începe întotdeauna fiecare acțiune cu un scop în minte.
Mai presus de toate, permiteți curiozității să vă conecteze cu oameni deștepți. Cei buni. Oamenii aprind tije pentru pauze norocoase; cu cât este mai inteligent și mai luminat karmic, cu atât mai bine.
Observați că nu am spus „Oameni de succes”.
Scopul nu este să fii un alpinist social care să facă o linie de albine către cea mai bogată persoană din cameră. Bogatul nu este întotdeauna un indicator pentru inteligență sau karma. Pe lângă acestea, veți găsi mai multe pauze norocoase cu generația actuală de debutanți decât oamenii deja gata.
Așa că rămâi curios. Și spuneți „da” la orice vă oferă cineva, când sunteți 100% sigur că puteți livra și știți că veți învăța ceva. În cele din urmă, puteți întâlni prima problemă mondială de a spune „da” de câteva ori prea multe. Cu toate acestea, dacă recitiți propoziția cu caractere îngroșate, veți vedea că, de regulă, conține toate valorile de siguranță de care aveți nevoie.
Există doar două tipuri de antreprenori: cei care își creează norocul și cei care nu. Ultimul grup este obsedat de angajamentul fundamentalist față de planuri bine stabilite, cu spațiu zero pentru progresul serendipit și lateral. Nu înseamnă că nu vor avea succes, dar cu siguranță vor lucra de cinci ori mai mult pentru asta.
Antreprenorii norocoși trăiesc într-o lume în care noi (masele) ne uităm înapoi la istoria lor și spunem că „norocul nu are nimic de-a face cu el” – îi judecăm pe ei înșiși, deștepți pe stradă și pricepuți. Dar ei știu, în adâncul sufletului, că se afla la locul potrivit la momentul potrivit.
Numele locului este Curiosity și timpul este întotdeauna acum. Poți ajunge acolo?